torstai 29. marraskuuta 2012

Joulupöydän kattaus

Vaikka vihaan talvea ja kaikkea kylmää ja märkää, niin se ei tarkoita sitä, ettenkö olisi kuitenkin Joulun suuri fani. Olenkin ruvennut miettimään joulukoristeluja pikkuhiljaa, en ole vaan vielä saanut aikaiseksi hakea kellarista joulukoristeita.

Ensimmäistä kertaa elämäni aikana haluaisin myös koristella joulupöydän kotonamme ja olen hakenut nyt inspistä, että minkälaista kattausta meille haluan. Valitettavaa on, että mun ja äidin mielipiteet joulukoristeista eroavat kuin yö päivästä, mutta toivottavasti hän antaisi minun kattaa omalla tyylilläni, kun on kuitenkin jo yli 20 vuotta saanut kattaa itse Joulupöydän ;)

Mun mielestä kaunein Joulukattaus (ja joulukoristelu ylipäätään) on valkoinen, hopeinen, rustiikkinen, pellavainen ja kynttiläinen. (Äidin mielestä taas punainen ja kultainen ja kimalteleva). Kokosin tähän ne kuvat, mitkä inspiroi mua eniten Joulukattauksen tekoon:







Näissä kaikissa kuvissa on mun mielestäs se täydellinen Joulutunnelma. Näiden perusteella olen ainakin päättäny käyttää pellavaa serveteissä ja kynttiläkippoja mahdollisimman monta. Lisäksi olen niiin ihastunut tuohon metsäiseen tunnelmaan, olisikohan liikaa jos laittaisi kuusen oksia pöydälle ja käpyjä kiinni serviettirenkaisiin? Ei minusta!

Tykkään myös siitä, että pöydällä on Amarylliksia, jotka eivät ole vielä auenneet. Voisin mielelläni ottaa myös valkoisen amarylliksen pöydälle, mutta eikö se ollut niin ettei Amarylliksista tiennyt, että kumpi väri niistä tulee?

Jouluun on alle kuukausi! JEI!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! :)